Mahkeme Martı TAG için erişim engeli kararı verdi, adliye önünde toplanan taksiciler kararı oynayarak kutladı
İstanbul Taksiciler Esnaf Odası, Martı TAG hakkında açtığı ‘haksız rekabet’ davasını kazandı. Mahkeme, asıl dava yönünden, davalı Martı Teknoloji AŞ tarafından "https://www.marti.tech.com" internet sitesi ve mobil uygulama üzerinden "Martı TAG" isimli hizmetin sunulmasının haksız rekabet oluşturduğunun tespitine ve gerçekleşen haksız rekabetin önlenmesine karar verdi. Daha önce iki kez İstinaf Mahkemesi tarafından kaldırılan karar, üçüncü kez İstinaf'a taşınıyor.

Martı’nın paylaşımlı yolculuk uygulaması olan TAG'a ilişkin davanın 7’nci duruşması, 24 Haziran’da İstanbul 14. Asliye Ticaret Mahkemesi’nde görüldü.
BİR TARAFTA TAG'CILAR, BİR TARAFTA TAKSİCİLER
Günün erken saatlerinden itibaren taksiciler ve TAG şoförleri İstanbul Adalet Sarayı önünde toplanmaya başladı.


ERİŞİM ENGELİ KARARI
İstanbul Otomobilciler Esnaf Odası, Birleşik Taksi Şoförleri Derneği, İstanbul Havalimanı Turizm Taksiciler Karayolu Yolcu Taşıma Kooperatifi, Sabiha Gökçen Havaalanı Taşıma ve İşletme Kooperatifi, İstanbul Taksi Sahipleri Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği, Türkiye Şoförler ve Otomobilciler Federasyonu, İzmir Şoförler ve Otomobilciler Esnaf Odası, Antalya Şoförler ve Otomobilciler Odası, Gaziantep Şoförler ve Otomobilciler Odası ile Kayseri Otomobilciler Kamyon, Otobüs, Kamyonet ve Şoförler Odası Başkanlığı tarafından açılan davada mahkeme heyeti, davanın kısmen kabulüne kısmen reddine karar verdi.
Mahkeme Martı TAG uygulamasının haksız rekabete yol açtığını belirterek Türkiye'de erişime engellenmesine hükmetti.
Duruşma sonrası açıklama yapan TAG Kurucusu Oğuz Alper Öktem, kararın üst mahkemeye taşınacağını belirtti.
TAKSİCİLERDEN DAVULLU ZURNALI KUTLAMA
Kararın ardından Adliye önünde bekleyen taksiciler davul ve zurnalar eşliğinde kararı kutladı.
patronlardunyasi.com















